Modernizacja linii tramwajowej Północ - Raków już blisko! MPK w Częstochowie ogłosiło wyniki przetargu!

Modernizacja linii tramwajowej Północ - Raków już blisko! MPK w Częstochowie ogłosiło wyniki przetargu!

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ogłosiło wyniki przetargu na modernizację linii tramwajowej Północ - Raków.

Do przetargu przystąpiły trzy firmy, ale tylko dwie spełniły wszystkie wymogi. Najkorzystniejszą ofertę pod względem finansowym, najkrótszego okresu realizacji zadania (19 miesięcy) oraz najdłuższego okresu gwarancji (120 miesięcy) złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest NDI S.A. Opiewa ona na ponad 114 mln 500 tys. zł brutto.Spółka ZUE z Krakowa zaproponowała natomiast kwotę 121 mln 429 tys. zł.

- Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych zamawiający, którym jest MPK, od daty wyboru najkorzystniejszej oferty oczekuje przez 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań od oferentów. - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MPK w Częstochowie. - Równolegle zgodnie z przepisami czeka nas jeszcze kontrola uprzednia, którą przeprowadza prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po jej zakończeniu i wyczerpaniu się wspomnianych wcześniej terminów (bądź po realizacji stosownych procedur wymienionych wcześniej) będziemy mogli podać datę podpisania umowy.

Gruntowny remont torowiska i sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju zostanie wykonany na odcinku 13,8 km (od pętli na Północy do pętli na Rakowie, z wyłączeniem zmodernizowanego niedawno odcinka w alei Niepodległości oraz zajezdni MPK). W Prace podzielone na sześć odcinków obejmą przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.

Powstanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji „Fieldorfa” i „Niepodległości” oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i technologicznymi. Przebudowana będzie podstacja trakcyjna „Czartoryskiego”. Wybudowane zostanie centrum sterowania wraz z klimatyzowanymi pomieszczeniami dla brygad utrzymania ruchu, pomieszczeniami biurowymi, szatniami, podręcznym magazynem dla potrzeb pogotowia sieciowego, WC i umywalnią. Przebudowane będą dwie pętle – ,,Fieldorfa” oraz ,,Kiedrzyńska”. W ramach inwestycji zamontowane zostaną światłowody dla systemu zdalnego sterowania podstacji.

Przebudowa obejmie też m.in. sieć telekomunikacyjną, kanalizację, sieć gazową i ciepłowniczą. Przygotowana zostanie również infrastruktura do montażu oświetlenia po wschodniej stronie sieci trakcyjnej. Słupy oświetleniowe po stronie zachodniej zostaną zdemontowane. W przypadku ewentualnego przesunięcia śladu torowiska w niezbędnym zakresie będą też przebudowane lub dobudowane elementy sygnalizacji świetlnej. Prace obejmą również zagospodarowanie terenu i zieleni.

Wykonawca na własny koszt opracuje tymczasową organizację ruchu oraz zapewni funkcjonowanie komunikacji, która na czas robót zastąpi tramwaje. W razie potrzeby zajmie się też wykonaniem tymczasowych przystanków czy rozjazdów dla odcinków jednotorowych.

Źródło: własne, MPK w Częstochowie

Zdjęcie: http://tramwajbleszno.czest.cz

Komentarze

Zostaw komentarz